אהלן, חבר’ה, חג שמח לכולם!

ראש השנה מגיע ויחד איתו ארוחות החג. משפחה, חברים, שוב משפחה ולשרוד את כל הסעודות החגיגיות ולהישאר במסגרת הבריאה נשמע כמו משימה בלתי אפשרית.

אל דאגה, אפשר להינות מהחג, לאכול כמו שצריך (שסבתא או אמא לא תיעלב חס וחלילה) ולא לשבור את השגרה הבריאה.

איך עושים את זה?

קודם כל, תזיזו את תקופת הצום לסירוגין שלכם כך שהארוחה החגיגית תהיה בעצם הארוחה השנייה שלכם באותו היום (למשל, תסיימו את הצום בשעה 3 בצהריים, תאכלו את הארוחה הראשונה וב-7 אפשר להתיישב סביב השולחן עם המשפחה. למתקדמים – לא לאכול בכלל באותו היום לפני ארוחת החג.

מה זה צום לסירוגין.

את הארוחה הראשונה שאחרי הצום (זאת שלפני החג) תעבירו בלי פחמימות, בבקשה.

תפוח בדבש – תבחרו תפוח ירוק ולכו על טיפה, אבל ממש טיפת דבש, בשביל הברכה. תאמינו לי, אם תורידו את הסוכרים, השנה הזאת תהיה הרבה יותר מתוקה מהקודמות.

דבר שלישי – הפתעה! ראש השנה הוא בעצם חג מאד בריא.

דגים? נפלא! בשר? מעולה! אם יש על השולחן אופציות של דגים ובשרים על הגריל – מעולה, עדיף מתבשילים עם רטבים. אם לא – לא נורא, בתיאבון. בתור תוספת תיקחו סלט – רצוי סלט ירוק עם שמן זית ולימון. פסטה, אורז, תפוחי אדמה – לא מומלץ.

אני מזכיר: סדר האכילה הוא חשוב, תקפידו על אינסולין נמוך.
מתחילים את הארוחה מסלט וירוקים, אחר-כך החלבון, ובסוף בדרך כלל באות הפחמימות, אבל אני ממליץ לוותר על התוספות, כמו שאמרתי, ולהשאיר מקום לפחמימות אחרות – הקינוחים של סבתא. הרי כולנו מכירים את נקודת השבירה הזאת.

מה, ארצ’י, מה אמרת?! קינוח?! עם אשכרה סוכר?!


אני אסביר את עצמי. רב האנשים – במיוחד כאלה שנמצאים עדיין בתהליך פירמוט הגוף (מעבר לקטוזיס) ושינוי הרגלי התזונה – מתקשים לעמוד בפיתוים. ואז קורה דבר עצוב – אנחנו מתאפקים ומתאפקים ומתאפקים וזה קשה (במיוחד כשאנשים סביבנו אוכלים לנו מול העיניים והכל פרוס על השולחן) ואז נשברים ומורידים שלוש חתיכות עוגה ברצף – רק בגלל הגישה “נשברתי, יאללה, בלגן!”. אז לא צריך לסבול, קחו חתיכת עוגה עם הקפה שאחרי הארוחה, תהנו ואל תרגישו אשמים.

רגשות אשם באופן כללי הן דבר לא מומלץ. תזכרו – אתם עושים את זה לא כדי לדווח למישהו, אתם עושים את המעבר לחיים בריאים וחטובים למען עצמכם. ואם נשברתם קצת – זה לא סוף העולם. רגשות אשם משחררות קורטיזול – ואנחנו לא צריכים אותו.

קורטיזול – האויב שבפנים.

וכמובן, לא לשכוח את האלכוהול.

כאן ההמלצה שלי די מסורתית – לא להגזים. הכמות המקסימלית היא 1 גר’ של אתנול לקילו של משקל.
 איך לשתות אלכוהול נכון – פרק א’ ופרק ב‘.

אז חברים, שתהיה לכולנו שנה טובה, בריאה וחטובה!
חג שמח!


אני רק ממליץ – אתה מחליט מה לעשות.

ההמלצה היא רק לאנשים בריאים באופן כללי, אחרת נדרש ייעוץ רופא מוסמך.