077-4491150



דיברנו רבות על נזקי הסוכר, דיברנו גם על סוכרים נסתרים ועל כל המוצרים ה”בריאים” שדוחפים לנו. אז בואו ונפרט קצת.

קופצים לסופר הקרוב ובודקים את החטיפים ה”בריאים”.
מוכנים? קדימה.
חטיף “אנרג’י” 83 קלוריות:
מתוך 22 גר’ חטיף ישנם 16.9 גר’ פחמימות, מתוכם סוכרים? אין לדעת. מרב בריאות זה כבר לא נכנס לרשימה כנראה.


טוב, אני לא עצלן, הולך לצד השני של האריזה לקרוא את רשימת המרכיבים. שלום לכם, סירופ גלוקוזה, סוכר ופרוקטוז! משלושה יוצא אחד כמו שאומרים.


“אנרג’י” 60 קלוריות – אולי מכאן תבוא הישועה?

בחטיף ששוקל 20 גר’ ישנם 15.6 גר’ פחמימות. החדשות הטובות הן שהחטיף הזה מיוצר ללא תוספת סוכר – “סוכר נמצא באופן טבעי במרכיבי המוצר” – אומרת האריזה.

אז מה הם הממתיקים הרב כהליים? מלטיטול, איזומאלט, אריתריטול? אלה תחליפי סוכר. מלטיטול, למשל, הוא סירופ שמופק מתירס בדרך כלל – ז”א גם למלטיטול הגוף יגיב בהפרשת אינסולין. יחד עם זאת למען הצדק חייבים לציין שאריתריטול אינו משפיע על רמת הסוכר בדם. אז “אנרג’י” 60 קלוריות סוג של עובר את הבדיקה. למה “סוג של”? תראו בסיכום הפוסט.

פרכיות דגנים “פיטנס” מצופות שוקולד לבן 73 קלוריות:
בכל חטיף שמשקלו 14 גר’ ישנם 8.8 גר’ פחמימות – יותר מחצי, חברים. על הציפוי השוקולדי אין מה לדבר בכלל, כאן הכל ברור – אפילו על גבי האריזה מצוין: “שוקולד – 60%”. ועוד שוקולד לבן – שזה בעיקר סוכר. תוסיפו לזה תירס ואורז ותקבלו פצצת אינסולין שאין לה שום קשר לבריאות. כל מילה מיותרת.

לקינוח בואו ניקח משהו “בריא” עם שוקולד מריר, סתם, בשביל הטעם

“סלים דליס” – חטיפי גדנים מלאים מצופים שוקולד מריר – 97 קלוריות.
בכל חטיף שמשקלו 20 גר’ ישנם 12 גר’ פחמימות. שוב – יותר מחצי.
מתוכם סוכרים – 7.6 גר’. I rest my case, ladies and gentleman

סיכום.
אם אתם רוצים לשרוף שומנים, לרדת במשקל, להתחטב, עליכם ליצור מצב מטבולי שנקראה קטוזיס.


לפי דעתי חטיפי “בריאות” לא תורמים להתייעלות הורמונלית אלא להתעללות הורמונלית.

ועוד נקודה – והיא קשורה יותר לפסיכולוגיה. חטיף מגיע בדרך-כלל בין הארוחות, זה משהו שאנחנו “גונבים” בין לבין סתם בשביל הטעם או בגלל החשק, ולא בגלל שאנחנו באמת רעבים. המילה “בריאות” מאפשרת לנו כאילו לא להרגיש אשמה על כך שאנחנו בעצם דופקים את הגוף. וכאן הטעות.

ואם אתם סותמים את עצמכם עם החטיפים במקום הארוחה – רק תחשבו על כמויות הסוכר שאתם דוחפים לגוף.



אני רק ממליץ – אתם מחליטים מה לעשות.

ההמלצה היא רק לאנשים בריאים באופן כללי, אחרת נדרש ייעוץ רופא מוסמך.